Agjërimi në vite
Agjërimi në vite
MEDITIM- MBI TË KALUARËN
Roald
A. HYSA
Proceset
demokratike u përshpejtuan edhe nga rivënia në funksionim e objekteve të
kultit, të cilat i patën shpëtuar rrebeshit komunist të vitit 1967. Në dhjetor
1990 do të rivihej në funksionim Xhamia e Plumbit në Shkodër, ku populli i
Shkodrës me një manifestim madhështor festoi kthimin e lirisë së besimit. Më
pas në mes të janarit 1991 do të rihapej në Tiranë xhamia e Haxhi Et’hem Beut,
ku i gjithë sheshi para saj u bllokua nga një turmë e pazakontë. Një muaj më
pas do të rihapej dhe do të fillonte funksionimin e saj Xhamia e Kokonozit, e
kështu me radhë hap pas hapi do të merreshin një nga një ato xhamia që kishin
mbetur si objekte të tjetërsuara nga marrëzia komuniste, e cila i kishte hapur
luftë Zotit. Por Allahu e ka vendin në zemrat e njerëzve, në zemrën e një
besimtari, e cila rreh nga dashuria që ka për Zotin, Allahun e Lartësuar. Në
vitin 1992 kam agjëruar për herë të parë dhe ka qenë një përvojë e jashtëzakonshme.
Ne ishim rritur me një frymë respekti ndaj fesë, sepse gjyshja ime dhe motra e
vet rahmet paçin që të dyja, kishin agjëruar e ishin falur. M’u kujtuan
rrëfimet e babës tim, që na tregonte se si e kishte gjetur kryetari i Frontit i
lagjes tonë gjyshen time, duke pirë cigaren e parë pas çeljes së iftarit (viti
1970), dhe gjyshja ime pasi e kishte mohuar herën e parë, herën e dytë e kishte
pohuar që po pij cigaren e iftarit dhe nuk ishte trembur fare. Po ashtu m’u
kujtuan edhe shumë rrëfime të tjera, se si komunistët nëpër qendrat e punës
shkonin te punëtorët dhe iu jepnin diçka për të ngrënë e për të pirë gjatë
kohës së agjërimit, që t’ua prishnin besimtarëve këtë ibadet. Më kanë treguar
se si disa kavajas mbanin guralecë të vegjël në gojë për t’i shpëtuar
përndjekjeve të komunistëve dhe grupeve të agjit-propit, të cilët propagandonin
të mirat e ateizmit shkencor dhe “jetën e lumtur”, që ju ofronte partia me
gjithë të mirat që kishte sjellë. Gjithandej komunistët ju rrinin në kokë
njerëzve që të mos i linin të agjëronin dhe ta kryenin këtë iradet të rëndësishëm.
Njerëzit çoheshin për syfyr natën dhe detyroheshin t’i mbyllnin dritaret me
batanije, që të mos merreshin vesh se ishin zgjuar. Me shumë vështirësi
përcaktoheshin datat e fillimit dhe të mbarimit të Ramazanit, nëpërmjet
kalendarëve të vjetër, apo me shumë vështirësi kur kapnin valët e ndonjë kanali
radiofonik arab apo turk. Për falje Bajrami as që mendohej fare. Kështu u
vazhdua deri më dhjetor të 1990, më pas me ngritjen e Komunitetit Musliman të
Shqipërisë shumë shpejt u vunë në qarkullim kalendarët e parë. Vetë besimtarët
organizohen me ato pak lekë që mund të mblidhnin dhe përgatisnin iftare. Një
atmosferë e ndritur besimi dhe përkushtimi ndihej në iftaret e para. Për fat
muajin e parë të Ramazanit e mbaj mend që ka qëlluar në dimër. Megjithëse çelej
rreth orës 17, 20 unë e kam çelur pasi ishte errësuar mirë thjesht për të qenë
më i sigurt me orarin e agjërimit. Më pas më sqaruan se nuk ishte e nevojshme
ta shtyje orarin e agjërimit ashtu. Ka qenë një kënaqësi e madhe asokohe dhe
mbetet akoma kënaqësi edhe sot e kësaj dite, që e agjërojmë Ramazanin në verë.
Madje u bënë 3 vite radhazi që 10 ditët e para të Ramazanit bie shi dhe moti është
i freskët, mëshirë nga ana e Allahut të Madhëruar. Tashmë shtrimi i një iftari
familjar apo shoqëror në Ramazan është bërë një traditë e këndshme për të gjithë,
madje edhe xhamitë kryesore të Tiranës organizojnë me xhematet e veta iftare të
rregullta, ku ftohen të gjithë të marrin pjesë. Shoqërizimi me besimtarët,
shtimi i dashurisë dhe i respektit, përmendja e emrit të Zotit, urimet e
ndërsjella jehojnë jo vetëm brenda xhamive, por edhe në të gjitha ambientet
private apo shoqërore.
Comments
Post a Comment