Imazhe të shtrembëruara mediatikisht dhe historikisht
Pamjet origjinale te botuara nga te gjithe portalet apo faqet e internetit te skicave paraqesin gjera intime, dhe per arsye etike nuk po ua percjellim. |
Imazhe të shtrembëruara mediatikisht dhe historikisht
Roald A. HYSA
Turku që
përdhunon dhe na pushton është një klishe e stërmunduar tashmë nga penat e
shkruesve dhe të skicuesve perversë. Bombat dhe shashkat mediatike nuk kanë të
sosur, sidomos kur vjen fjala për turqit dhe shqiptarët. Deri dje Rilindasit
tonë u përpoqën maksimalisht për të shmangur përplasjet midis besimeve fetare,
duke i ndriçuar Shqiptarët mbi gjuhën dhe kombësinë e tyre. “Njëri thot jam
Shkja/ Tjetri Latin,/ Njëri jam grek,/ Tjetri kam din/ Po jeni Shqiptarë të
gjithë more t’mjerë...”. Porse Rilindasit nuk e kishin parashikuar që këta të
sotmit, do t’i frynin zjarrit të përçarjes përsëri nëpërmjet imazhit të Turkut
pushtues e zullumqar, i cili po përdhunon gratë e krishtera dhe po ju bie më
qafë të krishterëve të pafajshëm për ndoca interesa të kësaj bote. Emërtimi
TURK shumë vonë ka marrë kuptimin e kombësisë dhe kanë qenë reformat e Mustafa
Qemalit ato që ia dhanë këtë kuptim të ri. Në Turqinë Evropiane apo siç i themi
sot Ballkan, Turq ishin Shqiptarët dhe Boshnjakët, prandaj edhe Rilindasve tonë
iu desh një punë e madhe për të diferencuar kuptimet midis kombësisë dhe fesë,
e për të çimentuar termin Shqiptar më pas, e jo si këta të sotmit, që janë gati
ta djegin jorganin për një plesht. Një plakë e vjetër labe para pak vitesh ia
shpjegonte kështu nipit të vet të qenit TURK, kur nipi i vet e pyeste, pse jemi
Turq?...: “Nga besa jemi Turq, për nga kombësia jemi Shqiptarë”. Një aksiomë e
thjeshtë e shpjeguar akoma më thjeshtë prej një gruaje plakë, e cila sot do të
quhej e dalë mode me atë napën e bardhë të hedhur mbi kokën plot thinja.
Rreth
20 skica me pamje të theksuara erotike tregojnë tmerret e përjetuara gjatë
periudhës së luftërave ballkanike nga femrat, të cilat janë përdhunuar
rregullisht nga ushtritë e ndryshme. Ajo që përbën shqetësim është se një
portal lajmesh shqiptar i apasionuar pas scoop-eve mediatike i paraqet këta
ushtarë si Turq, e për pasojë edhe si muslimanë, të cilët po përdhunojnë gratë
e krishtera. Në fakt aty dominojnë veshjet sllave, madje edhe aty ku duken
sikur janë me veshje “shqiptare”, dukshëm janë malazezë. Ndërkaq po t’i shikosh
me vëmendje ato duket që janë skica propagandistike, të cilat ju shërbyen
shteteve të reja ballkanike për të justifikuar copëtimin e Turqisë Evropiane
dhe rritjen e sipërfaqeve të shteteve të tyre. Serbët kërkonin një dalje në
Adriatik, Malazezët kërkonin Shkodrën, Bullgarët kërkonin daljen dhe marrjen e
Selanikut, Grekët donin të vinin deri në Shkumbin etj. etj., ndërkaq na duhet të
kujtojmë këtu se ishin pikërisht serbo-malazezët e grekët ata që përdhunuan
popullsinë shqiptare dhe e vranë e masakruan pamëshirë. Këto janë fakte
historike të cilat janë përcjellë gjerësisht nga të gjitha gazetat perëndimore
nëpërmjet reporterëve të tyre të luftës, madje njëri prej tyre është pikërisht
Leon Trockij, i cili i raporton krimet sllave me shumë besnikëri. Një element që
e shfryn këtë tullumbace mediatike është se ato janë skica, në një kohë kur
tmerret e luftërave ballkanike janë të dokumentuara edhe me fotografi e xhirime
me kamera kinematografike. Tashmë para publikut Shqiptar janë shfaqur tmerret e
pushtimit të Janinës dhe masakrimit të ushtrisë turke e shqiptarëve që e
mbrojtën atë, rrethimit të Shkodrës dhe pamjet se si njerëzit vdisnin nga uria.
Por me sa duket janë më të vlefshme skicat e një artisti, i cili me sa duket ka
ditur të paraqesë pozicionet e ndryshme
dashurore dhe fytyrat e shpërfytyruara të përdhunuesve, se sa fotot e një
realiteti të vuajtur në kurriz të Shqiptarëve.
Ja se
si e përshkruan situatën e atyre viteve poeti ynë i madh Gjergj Fishta përpara
audiencës së Fuqive të Mëdha në Paris më 1919:
““Kur
qe, shtetet e vogjël të Ballkanit, - qi Shqipninë e kanë pasë mbajtë si një
trashigim të tyne – tue pa se nëpër autonomi Shqipnia po u dilte dore
përgjithmonë, çohen e i qesin luftë Turqisë. E vërtetë qi nji pjesë e shtypit
evropjan e përshndeti këtë luftë si nji luftë kryqtare për librim të popujve
kristianë prej zgjedhes otomane: por ajo, në vetveti, nuk kje tjetër, veçse nji
luftë rrënimi çue peshë prej kristjanëve të Ballkanit për me rrënue Shqipninë e
me humbë të mjerin kombin shqiptar.
Në
vjetin 1912 kërcet Lufta Turko-Ballkanike e ballkanikët pushtojnë Shqipninë. E
mirë; shka bajnë këta? Njiherë mbysin, pak me thanë, dyqindëmijë shqiptarë:
vrasin meshtarë katolikë, pse s’ndigjojnë me mohue fenë; grijnë myslimanë, pse
nuk duen me dalë dinit; rrenojnë me themel qinda e qinda katundesh, veç si të
munden me e farue kombin shqiptar. Në vjetin 1914 ushtritë ndërkombëtare, mbas
sa intrigash së poshtërme, pushtojnë
Shkodrën.”
E
historia e ka treguar me fakte, që turqit dhe ushtritë e tyre u larguan
paqësisht dhe i mbrojtën këto troje deri më 1914 kur filloi Lufta e Madhe dhe
atyre iu desh të hiqnin dorë nga Ballkani.
Comments
Post a Comment