Himni i flamurit dhe strofat e harruara
Himni i flamurit dhe strofat e harruara
Roald A.
Hysa
28 vs 29 nëntori, tashmë njerëzit
janë ndarë në dy pjesë. 5 Heronjtë e Vigut u rivendosën në Shkodër dhe politika
festoi e ndarë. Ardhja në fuqi e komunizmit la në heshtje shumë gjëra. Për ato
gjëra sapo ka filluar të flitet, por gjithmonë në skaje. Njerëz dhe figura të
margjinalizuara nga historiografia komuniste e indoktrinuar nga një ideologji
ateiste ekstreme, e cila i shuante apo i nxirrte në harresë për t’i larguar nga
kujtesa kolektive e popullit. Rasti në fjalë është vetë himni i Flamurit, tek i
cili u aplikua kjo ideologji.
Pak histori
"Himni i Flamurit" ose siç njihet rëndom "Rreth Flamurit të
Përbashkuar" është përdorur për herë të parë në 1912, me shpalljen e
Pavarësisë së Shqipërisë nga baballarët e Kombit Shqiptar në Vlorë. Fillimisht
himni jonë ka qenë një marsh rumun i përdorur edhe si himn kombëtar. Muzika është
kompozuar nga Ciprian Porumbescu, ndërsa
autor i tekstit është rilindësi Aleksandër
Stavre nga Drenova e Korçës, ASDREN. Deri më tani poeti Lasgush Poradeci
është ai i cili ka përshkruar dhe botuar i pari historinë e krijimit të himnit
tonë. Në punimin “Himni kombëtar “Flamurit pranë të bashkuar dhe gjeneza e
tij”, Poradeci bëhet kështu edhe rrëfyesi kryesor për këtë ngjarje madhore të
nacionalizmit shqiptar. Ky himn ka fituar tashmë qytetarinë pavarësisht edhe
ndonjë përpjekje gjatë këtij 102-vjeçari për ta zëvendësuar atë.
“Strofat e harruara”
Të gjithë e kemi kënduar me zë të lartë himnin tonë kombëtar nëpër
evenimente të ndryshme. Madje jemi çjerrë duke e kënduar atë përpara ndeshjeve
ndërkombëtare të futbollit të skuadrës tonë Kuq e Zi në Serbi, Francë e gjetkë.
Nëse ka një moment ku të gjithë Shqiptarët janë ndjerë të bashkuar të gjithë pa
përjashtim të majtë apo të djathtë, Gegë e Toskë, malci jallia ka qenë
pikërisht, kur ne të gjithë jemi çuar në këmbë dhe kemi kënduar me dorën në
zemër pikërisht vargjet e Asdrenit. Jemi ndjerë krenar sa herë që ky flamur ka
valuar në garat olimpike, ku atletët tonë kanë zënë vend në podin e nderit, si
dhe i kemi parë politikanët tonë të krenohen më shumë se sa golden medalistët,
që kanë derdhur djersë pa hesap për të qenë në majë të atij podi. U ndjemë
krenar kur fluturoi me dronin mbi Beograd dhe djemtë tonë nuk e lanë të binte për
tokë, e në shumë e në shumë raste të tjera.
Por nuk e kisha këtu fjalën. Teksti i himnit tonë përbëhet nga 6 strofa nga
të cilat shumica e Shqiptarëve veç tre dinë. Pikërisht tre të parat, të cilat
reflektojnë edhe gjendjen politiko-historike të asaj kohe të trazuar luftërash
ballkanike e botërore më pas. Shqipëria si nocion politik me gjithë flamurtarët
e kombit dhe shtetit që po ngrihej ishte në rrezik të mbetej një nocion vetëm në
letër. Me mijëra veta derdhën gjak e ranë dëshmorë për këtë flamur. Tashmë
rrethanat kanë ndryshuar, madje kishin ndryshuar me kohë, se kur pyesnim për
strofën e katërt të cilën nuk e këndonim gjatë regjimit komunist, na thoshin se
përmendja e Zotit në këtë strofë ishin “mbeturina mikroborgjeze” dhe “të
zakoneve fetare e prapanike”, që mbizotëronin në mendimet e Asdrenit.
Se Zoti vetë e tha me gojë
Që kombe shuhen përmbi dhe,
Po Shqipëria do të rrojë;
Për të, për të luftojmë ne!
E pra, rilindësit ishin të gjithë njerëz që besonin në Zot dhe për këtë e
demonstruan në të gjithë veprimtarinë e tyre jetësore, e Asdreni e futi edhe në
atë pra, që do të hynte në gojën e të gjithë Shqiptarëve, himnin e tyre të
flamurit. Por komunistët që erdhën në pushtet nuk kishin se si ta pranonin këtë
fakt. Të ardhur nga lufta vëllavrasëse atyre iu leverdisnin vetëm etiketimet dëshmorë
e tradhtarë. Tradhtarë për ata ishin “armiqtë e popullit” legalistët, ballistët,
indipendentistët, fetarët që i kishin kundërshtuar gjatë luftës, e kushdo që
nuk pranonte vijën e Partisë Komuniste. Epitetet i shenjtë, atdhe i shtrenjtë,
dhe fjala Zot, emërtimet theror e shenjtor ishin “mbeturina
fetaro-mikroborgjeze” dhe “zakone prapanike”. Një terminologji me konotacione
fetare nuk mund t’i pëlqente një regjimi të ashpër ateist, që i dënoi dhe i
vrau fetarët. Me mbarimin e periudhës moniste dhe fillimin e demokracisë
ndryshuan krejtësisht rrethanat, por për fat të keq himni vazhdoi të këndohej me
dy strofa apo edhe tre të tilla, dhe “në emër të laicitetit të shtetit vazhdoi të
mbesë në harresë” strofa e tretë. Megjithëse nga dita në ditë po del në
pah kontributi i fetarëve për këtë vend, e në veçanti i hoxhallarëve përsëri në
emër të laicitetit po lihen në harresë dhe po përmenden vetëm në ato vende që
janë larg vëmendjes së publikut.
E si mund të kujtohen patriotët e shquar Hafiz Dalliu e Hafiz Aliu që e
shkrinë jetën e tyre për këtë vend dhe për këtë shtet, për arsimin e ndriçimin
e këtij populli. Kryetarët e bashkive të Tiranës e Durrësit Zyber efendi
Hallulli, Ismail efendi Ndroqi, Ali efendi Dërhemi e Hafiz Ali Podgorica. Edhe
për njëqind-vjetorin e ngritjes së Flamurit, po ashtu edhe këto ditë që po
festohen përsëri festat nuk po përmenden fetarët, që kontribuuan për këtë
flamur. Data 29 nëntor reflekton të njëjtat ngarkesa negative, që i përmenda më
sipër “mbeturina fetaro-mikroborgjeze” dhe “zakone prapanike”. Ato fetarë që
kanë qenë pjesë e Shtetit Shqiptar të përpara vitit 1945, edhe sot e kësaj dite
nuk ka për ta ndonjë fjalë apo akuzë për korrupsion a diçka tjetër. Shpresojmë
që së shpejti këta njerëz të marrin përkujtimin e duhur dhe të zënë vendin që
ju takon në historinë e vendit tonë.
Lista e tyre është shumë e gjatë dhe nuk patën frikë të sakrifikohen për
këtë atdhe që e kishin ideal. Ndërkaq një ndryshim të vogël të himnit mund ta
bënim duke e futur në strofën e katërt, në vend “të luftojmë”, sepse po
vazhdojmë të luftojmë; na duhet të fusim “të punojmë”, pra “Për të, për të punojmë ne!”. E kjo
strofë duhet të zërë vendin e merituar duke u kënduar me zë të lartë e me
krenari nga të gjithë, duke mos harruar edhe të gjithë ato fetarë, që luftuan e
punuan për Flamurin Kombëtar.
Himni Kombëtar
Rreth flamurit të përbashkuar
Me një dëshir` e një qëllim,
Të gjith` atij duk` ju betuar
Të lidhim besën për shpëtim.
Prej lufte veç ay largohet
Që është lindur tradhëtor,
Kush është burrë nuk frikohet,
Po vdes, po vdes si një dëshmor!
Në dorë armët do t`i mbajmë
Të mbrojmë atdhenë më çdo kënd,
Të drejtat tona ne s`i ndajmë;
Këtu armiqtë s`kanë vend.
Se Zoti vetë e tha me gojë
Që kombe shuhen përmbi dhe,
Po Shqipëria do të rrojë;
Për të, për të luftojmë ne!
O flamur, flamur, shenj` e shenjtë,
Te ty betohemi këtu,
Për Shqipërin` atdhen` e shtrenjtë,
Për nder` edhe lavdimn` e tu.
Trim, burrë quhet dhe nderohet
Atdheut kush iu bë theror;
Për jet` ay do të kujtohet
Mbi dhe, nën dhe’ si një shenjtor!
Comments
Post a Comment